Sunday 17 May 2015

Onaj sa zvonima

Bok svima!

Danas gledamo prekrasan crtić napravljen prema dobro nam znanoj priči o zvonaru crkve Notre Dame. Ako ga slučajno niste gledali ili ne znate o kome ili čemu se radi, evo slike:




U današnjem crtiću, Disney nas još jednom uči da ljude ne sudimo po njihovu vanjskom izgledu, već po njihovu unutarnjem izgledu i da uočavamo zlato njihovim srcima.

Ima nekoliko stvari na koje se želim osvrnuti, pa ćemo početi od samog početka…

Priču o zvonaru crkve Notre Dame čitala sam još kao predškolsko dijete. Naravno, bila je to pojednostavnjena i kraća verzija za djecu, ali nimalo vesela. Od samog me početka plašila. Ružan i gluh zvonar, zli arhiđakon, ubojstva, tužna priča o neuzvraćenoj ljubavi i na kraju dirljiva smrt… Za malu mene bio je to horor. I danas mi je ta priča veoma strašna. Zato, kada sam krenula gledati ovaj Disneyjev crtić prvi puta, očekivala sam tu istu priču, ali malo veseliju, s više čarolije i sreće. I dobila sam ju, ali… Crtić je bio nevjerojatno mračan. Možda me u svemu najviše iznenadilo da je Disney posvetio puno pažnje Crkvi u ovom crtiću. Ipak, to je Crkva srednjeg vijeka, a ta je Crkva malo… strašna… Kao i cijeli crtić! Crtić je uistinu prekrasan, ali također jedan od najmračnijih. (Tim Burton se ne uključuje u ovo!) Tom pomalo strašnom ugođaju pridodaje glazba. Ima mnogo prekrasnih glazbenih brojeva koji te uvijek iznova vraćaju u Disneyjev svijet, ali i mnogo mračnih u kojima se javljaju moćni crkveni napjevi. Izdvojit ću najstrašniju pjesmu u crtiću. Pjeva ju naš glavni zlikovac – Frollo!


Disney nam je već mnogo puta poručio da ne smijemo suditi ljude prema izgledu, već prema njihovu srcu. Ali ovaj crtić donosi i  više. Priču o mržnji prema skupini ljudi. Točnije, Romima. Da, da, sve vam to već sigurno ide na živce, ali pogledajte ovaj crtić i shvatit ćete mnogo više. Mi često imamo iskrivljenu sliku o Romima. Nekada su oni bili glavni zabavljači, putovali su zemljom i izvodili zapanjujuće stvari. Danas su nam oni problem jer kradu. Ne kažem da je to dobro i zbog toga ih neću braniti. Ali to su samo pojedinci, a oni ne čine cijeli narod. Zar smo mi, Hrvati, savršeni? Molim vas, pogledajte samo tko predstavlja narod! Ali u tome i jest stvar! Mi smo Hrvati, poznati smo po ljubavi prema svojoj domovini i po našoj hrabrosti. Tako je i s Romima. Njihova povijest je jedinstvena. U svakom narodu ima nekoliko pojedinaca koji mogu malo narušiti sliku o svemu, ali oni ne mogu i ne smiju biti razlog za mržnju prema cijelom narodu. Svi mi živimo pod istom atmosferom, u istom svemiru.

Također, prekrasna mi je jedan poseban dijalog koji se odvija u samoj crkvi:
"Ne možeš ispraviti sve krivice u svijetu sasvim sama."
"Nitko tamo vani mi neće pomoći, to je sigurno!"
"Možda je ovdje netko tko hoće."

Naravno, taj netko je Bog. Ovo što ću sada napisati je vrlo jednostavna poruka, ali važna u životu svakog kršćanina i kršćanke: kada si sam i kada te svijet odbaci, kada misliš da ti nitko više ne želi pomoći, traži svoju utjehu i pomoć u Spasitelju.


Na kraju, željela bih se osvrnuti na samog Quasimoda. Pomislili biste: „To je Disney! Tu svaki dobar dečko dobi dobru curu. Tako i naš Quasi, ne? Ne?“ Ne. Mnogi bi bili razočarani tom porukom. Disney nas uči da ne sudimo ljude po njihovu izgledu, već po njihovu srcu, ali lijepa djeva uvijek bira samo lijepog viteza. Drago mi je da Disney nije sakrio tu unutarnju borbu koja se odvijala u Quasimodu. I drago mi je da je Disney polio hladnom vodom stvarnosti ne samo Quasimoda, već i nas, gledatelje. Život je takav kakav jest. Ali to za mene ne ubija sav optimizam u crtiću. Jer Quasimodo možda nije dobio lijepu djevu, ali dobio je sretan završetak, baš kakav je zaslužio. Umjesto jedne cure, dobio je čitav grad, ljude koji su na njega gledali bez straha. A sve zbog te jedne cure koju on nije dobio. Uostalom, ja sam veliki obožavatelj prijateljstva, više nego romantike. Za mene jedna prekrasna priča o jednom prekrasnom prijateljstvu vrijedi više od tisuću priča o romansama pod zvijezdama.

I zato vam toplo preporučam ovaj crtić. Gledajte ga i uživajte!


VAŽNA PITANJA, VAŽNI ODGOVORI

  • Traje li dugo? Jedan sat i još pol.
  • Mogu li ga gledati klinci? U crtiću će naučiti prekrasne stvari, ali malo je strašan.
  • Muzika? Moćna. Ali ima i zabavnih brojeva.
  • Ima li zločestih likova? Da. I ako ste pogledali i odslušali onaj prvi video koji sam stavila, postati će vam jasno s kakvim se nesretnim slučajem susrećemo u ovom crtiću.
  • Ima li sretan kraj? Da.
  • Najbolji dio? Ova druga pjesma koju sam stavila. 
Sutra gledamo crtić "Dumbo"! Do čitanja!

Franka


No comments:

Post a Comment