Monday 30 March 2015

Onaj s Timonom i Pumbom. I Simbom.

Bok svima!

Današnji crtić ne moram posebno predstavljati niti vam ga puno opisivati jer sam sigurna da ste ga gledali. Radi se o crtiću "Kralj lavova" ili na engleskom "Lion King". Evo slike i odmah počinjemo.




"Kralj lavova" iz Disneyjeve radionice u kina došao je 1994. godine i do danas ostao jedan od omiljenih filmova, kako djeci, tako i odraslima.

To je ujedno i prvi crtić koji sam gledala u kinu, možda i moj prvi odlazak u kino uopće. Cijela vrtićka grupa ga je gledala zajedno i još se sjećam kolektivnog plača i nevjerice kad je Mufasa tragično stradao. Iako se sjećam da sam gledala Disneyjeve filmove i prije toga, ta mi je scena ostala u posebnom sjećanju jer se do tada nisam susrela s crtićem koji je sadržavao toliko potresnu scenu.
"Kralj lavova" bio je veliki dio mog djetinjstva. Kad god bi se prikazivao na televiziji, gledali smo ga svi, gotovo cijela obitelj, iako smo ga odavno znali napamet. Sve smo pjesme iz crtića znali od riječi do riječi, a jednom smo ga prilikom moji bratići, sestra i ja i scenski upriličili. Bila sam presretna što sam dobila uloge Scara, hijena i Pumbe.
Ono što meni u svakom crtiću doprinosi općem dojmu je i kvantiteta i kvaliteta glazbe u njemu. Ako vam kažem da ovaj crtić počinje glazbenim brojem, onda vam je jasno da se slično nastavlja kroz cijeli crtić. Ako još ne znate o kojem glazbenom broju govorim, pogledajte ga i poslušajte:


Osim predivne glazbe, iz ovog se crtića može naučiti još mnogo toga. On je prikaz jednog procesa odrastanja. Simbu pratimo od samog rođenja. Kao sin kralja, Mufase, i sam je bio predodređen da jednog dana postane vladar. Mufasa ga je odgajao u tom smjeru učeći ga važne lekcije, no nakon njegove smrti, Simba se našao napušten, sam i s osjećajem krivnje za Mufasinu smrt. Iz afričke savane pobjegao je u tropsku šumu gdje su ga kao prijatelja prihvatili Timon i Pumbaa. Iščupan iz idiličnog djetinjstva, Simba sada nastavlja odrastanje pod njihovim pokroviteljstvom i uz njihovu životnu filozofiju (također i jedan od najpoznatijih Disneyjevih songova ikad) - "Hakuna Matata" - što znači "bez brige".



Iz djetinjstva uz oca koji ga je učio odgovornosti i pripremao za kraljevske dužnosti koje će jednog dana preuzeti, Simba je zakoračio u razdoblje života u kojem nije imao briga ni problema. Timon i Pumbaa naučili su ga uživati u životu, ne brinući o sutrašnjem danu ili bilo čemu što život može donijeti.
Sjećate li se mog prvog posta, onog u kojem sam odlučila pogledati 45 Disneyjevih crtića? Pitala sam vas znate li kad ste odrasli. Mislim da svi znamo kad je Simba odrastao.


Smrt bliske osobe uvijek nekako ubrza proces odrastanja, pogotovo ako se radi o osobi u koju se ugledamo, o kojoj ovisimo. Problem je u tome što Simba nije ni shvatio da je odrastao. U džungli s Timonom i Pumbom nikada nije morao biti odrastao. Tek kad se jednog dana pojavila Nala, njegova prijateljica iz djetinjstva, i donijela mu vijesti o stravičnoj vladavini njegovog strica Scara, Simba je shvatio da više nije dijete. Shvatio je da ima, napokon, priliku primijeniti sve što je naučio od Mufase - preuzeti vlast od Scara i vladati. Po prvi puta postalo mu je jasno da biti vladar ne znači samo naređivati i uživati u luksuznom životu, nego čak više od toga brinuti za svoj narod, za one slabije, za one koji ovise o pomoći drugih. U tome je po prvi puta pokazao sličnost s Mufasom, a tada mu je postalo jasno za što ga je točno njegov otac pripremao.
Uz sve velike korake koje donosi odrastanje, Simba se susreo i s onim vrlo važnim - ljubavlju. Prijateljica iz djetinjstva postala mu je odjednom vrlo važna i ubrzo je shvatio što znači taj novi osjećaj. Disney još jednom poručuje da se iz dugotrajnih prijateljstava rađaju najljepše, najsigurnije i najljepše ljubavi.
Simbin proces odrastanja završava scenom koja podsjeća na onu početnu kada su Mufasa i Sarabi kraljevstvu predstavili Simbu. Simba i Nala sada kraljevstvu predstavljaju svoje dijete.

"Kralj lavova" doista je crtić koji nas može naučiti puno. Prije svega, naučit će nas da s vremena na vrijeme stanemo i upitamo se: "Tko sam ja?", baš kao što je Rafiki pitao Simbu. Život teče, životne okolnosti se mijenjaju. U jednom trenutku možda smo Simba koji živi u džungli i ne brine ni o čemu, ali u drugom smo već možda Simba koji trči natrag u savanu kako bi spasio svoj narod. Zato svako malo trebamo napraviti generalni pretres vlastite osobnosti. Trebam li biti ovdje sada ili sam potrebniji na drugom mjestu?
Također ne zaboravite da nas oni koje volimo nikada ne napuštaju. Kad je Rafiki Simbi obećao pokazati njegovog pokojnog oca, odveo ga je do jezera u kojem je Simba vidio svoj odraz. Svaka osoba kojoj dopustimo da zauzme trajno mjesto u našem srcu zauvijek će u njemu živjeti, živa ili mrtva.
Pogledajte crtić, isplačite se, nasmijte se. 21 godinu nakon što sam ga prvi put gledala, ovo je još uvijek jedini crtić koji me može i rasplakati i nasmijati i u kojem svaki put nađem novu poruku za život. Želim vam da negdje između kraljevskih obaveza i "hakuna matata" nađete svoju zlatnu sredinu za ispunjen život. Do sutra!

VAŽNA PITANJA, VAŽNI ODGOVORI

  • Traje li dugo? Sat i pol.
  • Mogu li ga gledati klinci? Mogu. I sigurno će ga zavoljeti.
  • Muzika? Najbolja! :)
  • Ima li zločestih likova? Ima.
  • Ima li sretan kraj? Ima.
  • Najbolji dio? Hakuna matata.
Sutra je s vama Franka, a gledamo "Ratatouille"!

Paula

No comments:

Post a Comment