Wednesday 18 March 2015

Onaj s Bambijem

Bok svima!

Ja sam Franka, Paulina sestra i jednako sam zaljubljena u crtiće!
Danas je na meni red! Četvrti u Disneyjevom maratonu je "Bambi"! Sigurna sam da ste za njega svi čuli, a vjerojatno ste ga i svi gledali. Da se podsjetite, evo slike:





1942. godine, Disney nam je darovao prekrasnu priču o odrastanju, ljubavi, životnim radostima, ali i poteškoćama. Bio je to crtani film Bambi koji živi još i danas.
U svakome od nas krije se mali Bambi. I mi, baš poput Bambija, neprestano rastemo, kako tjelesno, tako i u duši. I mi svakog dana, bez obzira jesmo li stari ili mladi, naučimo nešto novo. Vjerujem da u ovoj prekrasnoj priči, svatko može pronaći svoj davno zaboravljeni, izgubljeni, prašnjavi djelić duše.
Ono što, barem meni, ovaj crtani film čini tako posebnim jest manje govora. Umjesto toga, Disney nas je opet počastio prekrasnom glazbom. A za oči je prava poslastica gledati ovaj film, koji izgara čarolijom boja. Gledamo li film zatvorenih očiju, naslađivat ćemo se prekrasnom glazbom, a začepimo li uši, vidjet ćemo pravo umjetničko djelo, živo, u pokretu!



Ono po čemu se Bambi razlikuje od ostalih Disneyjevih crtića jest sama radnja, koja se ne temelji na borbi između dobra i zla, odnosno glavnog lika i negativca, već na praćenju životnog puta. Pratimo životnu priču laneta, čije je djetinjstvo veoma slično ljudskome. Da, njegovo djetinjstvo predstavlja idealno ljudsko djetinjstvo. Ali što mislim kad kažem idealno? To znači da Bambi u djetinjstvu uči, igra se, suočava se s izazovima koje, uz pomoć svojih bližnjih, lako rješava. Ali Bambi se suočava i sa strahom, tugom, gubitkom. To je ona mračna strana djetinjstva, ali tu stranu ne smijemo zanemariti, niti joj dati da njezina sjena ubije onu svjetlost djetinjstva. Iz te mračne strane trebamo učiti, kako bismo mogli izrasti u bolje osobe. Taman i svijetao put postoje u svakome od nas, ali samo mi možemo i moramo izabrati kojim ćemo putem ići.
Osim što se možemo lako poistovjetiti s likovima u crtiću, ne smijemo zaboraviti da smo ljudi, a upravo su ljudi ovdje glavni negativci. U crtiću ih ne vidimo, ali znamo za njihovu prisutnost. Poistovjećujući se s likovima i navijajući za njih, mi se počinjemo plašiti ljudi, počinjemo se plašiti nas samih.  U tome se, za sve ljude svijeta, skriva veoma dobra i zanimljiva pouka. Ne smijemo doći do toga da se bojimo samih sebe. Jer ako do toga dođe, onda smo sami, nezaštićeni i najranjiviji. Onda nam prijeti propast. Kako to možemo zaustaviti? Moramo biti puni razumijevanja, kako i za druge ljude, tako i za životinje. Ali moramo biti i puni razumijevanja za sebe. Život je dan meni, život je moj, ako ne razumijem sam sebe, tko će me drugi razumjeti?

Prekrasan lik u ovom crtiću jest i Bambijev otac. Na njega ću gledati s kršćanske strane jer za njega se lako može reći da predstavlja Boga. Bog je uvijek s nama, tiho nas prati i gleda, ohrabruje nas, pomaže nam, opominje nas kada je to potrebno. Kada je Bambijeva majka umrla, kada se Bambi osjećao najranjivije, beznadno, tada je došao njegov otac. Tako i Bog dolazi do nas, ili, bolje rečeno, mi pronalazimo Boga upravo onda kada nam je najteže.

Ovo je jedan od najboljih Disneyevih filmova, koji nam šalje mnogo jasnih, ali i mnogo skrivenih poruka. Meni je pomogao da bolje shvatim život, a vama? Otkrijte to sami i pogledajte!

VAŽNA PITANJA, VAŽNI ODGOVORI

  • Traje li dugo? Ne. Točnije, sat i 10 minuta.
  • Mogu li ga gledati klinci? Ne da mogu, MORAJU! Film je namijenjen upravo njima.
  • Muzika? Kao da slušaš koncert.Uistinu prekrasna!
  • Ima li zločestih likova? Ne vidimo ih, ali znamo da su tu. A to su ljudi.
  • Ima li sretan kraj? Naravno!
  • Najbolji dio? Na početku, kada Bambi uči i suočava se s izazovima. Također najslađi dio.


Sutra gledamo "Petar Pan"!

Franka

No comments:

Post a Comment